hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > قم| 3000 دانشجو در دانشگاه قرآن و حدیث در حال فراگیری علوم هستند

قم| 3000 دانشجو در دانشگاه قرآن و حدیث در حال فراگیری علوم هستند

معاون آموزش و پژوهش دانشگاه قرآن و حدیث گفت: در طول 20 سال گذشته حدود 8 هزار دانشجو به‌نوعی با قرآن و حدیث آشنا شدند که 5500 نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند و 3هزار نفر نیز در حال فراگیری هستند.


حجت‌الاسلام مهدی غلامعلی ظهر امروز در نشست خبری بیستمین سالگرد تأسیس دانشگاه قرآن و حدیث که درسالن جلسات این دانشگاه برگزار شد،اظهار داشت:در این 20 سال حدود 8 هزار دانشجو به‌نوعی با قرآن و حدیث آشنا شدند که 5500 نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند.
وی بابیان اینکه بیش از 3هزار دانشجو در دانشگاه قرآن و حدیث در حال تحصیل هستند، افزود:فارغ‌التحصیلان این دانشگاه پایان‌نامه‌هایی را پدید آوردند و این آثار به جامعه ارائه‌شده است و برخی این آثار را منتشر و برخی دیگر در کتابخانه وجود دارد.
معاون آموزش و پژوهش دانشگاه قرآن و حدیث تصریح کرد:چند مجله توسط این دانشگاه چاپ می‌شود که مجله علوم حدیث که محتوای علمی و پژوهشی دارد و مجله حدیث و اندیشه نیز علمی و ترویجی است که به‌صورت 14 سال متناوب منتشرشده است وتا 27 آذرماه شماره 28 نیز نهایی می‌شود.
غلامعلی تصریح کرد:مجله کتاب السنه از دیگر مجلات است که تاکنون 8 شماره منتشرشده است که 5 شماره آماده داریم، درزمینهٔ کتاب‌ها که نمادی از پژوهش است تاکنون بیش از 60 جلد کتاب را منتشر کردیم که بخشی از آن الکترونیک است.
وی ادامه داد: با توجه به قراردادی که با مرکز توسعه و پژوهش و آموزش قرآن کشور حدود 22 کتاب با مشارکت این قرار است چاپ شود  که تاکنون از این تعداد 11 کتاب منتشرشده است.
معاون آموزش و پژوهش دانشگاه قرآن و حدیث تصریح کرد:درزمینهٔ کتاب‌ها موضوعی که وجود دارد این است که بسیاری از کتاب‌ها پیش از تأسیس دانشکده کتاب‌های عربی بخشی از حوزویان بود و برخی از این کتاب‌ها سال 1348 منتشرشده بود و تجدید چاپ شد.
غلامعلی گفت:برخی از این کتاب‌ها به زبان عربی و انگلیسی و اردو ترجمه‌شده است،یکی از دوستانی که به هند رفته بود 8 کتاب دانشکده را ترجمه کرده بود و این موضوع مهم است که کتاب‌های حدیثی تخصصی حوزه را با زبان دانشجویان عصر حاضر منتشر کنیم.
وی بیان کرد:33 نفر هیئت‌علمی دانشگاه دارالحدیث هستند، در ابتدای تأسیس دانشکده قرآن و حدیث از این ظرفیت علمی برخوردار نبودیم و به‌مرورزمان این هیئت‌علمی را گرد یکدیگر جمع کردیم و در این مدت از 370 استاد دعوت کردیم که در مقاطع مختلف و درس‌های مختلف تدریس کنند که از اساتید مجرب هستند.
معاون آموزش و پژوهش دانشگاه قرآن و حدیث ادامه داد:دو فروشگاه به‌صورت رسمی داریم که یکی در قم و یکی دیگر نیز در جوار حرم حضرت عبدالعظیم(ع) است ولی در بخش الکترونیک افرادی که متقاضی باشند برای آن‌ها کتاب ارسال می‌شود.
وی عنوان کرد:موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث دارای بخش بین‌الملل است و در زمان مرحوم مهدوی اقدامات بسیار خوبی انجام شد و30 جلد کتاب در بخش بین‌الملل چاپ‌شده است.
معاون آموزش و پژوهش دانشگاه قرآن و حدیث خاطرنشان کرد:بخش دوره‌های کوتاه‌مدت این دانشکده تاکنون چندین بار برگزارشده است و سبب آشنایی بیش از 10 هزار نفر با موضوعات حدیثی شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد